Henrik Ceder blir ny Chief Product Officer i Netigate

18. mai 2021
Henrik Ceder Netigate

STOCKHOLM 18.mai 2021

Det svenske SaaS-selskapet Netigate har rekruttert Henrik Ceder som ny Chief Product Officer. Etter å ha tilbrakt mange år i Kina, og ledet team i Asia, USA og Europa, har Henrik lang erfaring i globalt arbeid.

Henrik startet sin karriere i telekomgiganten Nokia i 1999, og har siden den gang innhentet bred erfaring i å levere kundeverdi ved å lede produktteam innen teknologi. Fra tidligere roller i Tobii, Camfil og HBK har han en bakgrunn i sterk vekst og innovasjon. Henrik har også vært styremedlem i ulike svenske SaaS-selskaper, samt kinesiske.

”Jeg er svært glad for å bli en del av Netigate. Jeg er imponert over Netigates nylige rekrutteringsarbeid, og den nye strategiske linjen. Jeg brenner for produkter, og mitt oppdrag er å gjøre Netigate til den beste feedback-løsningen på markedet. Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan kundene oppfatter Netigate, og hva vi kan gjøre for å integrere Netigate i deres feedback-prosesser. Min første oppgave er å sørge for at det er en klar og tilpasset kundereise, og at vi har produktene som er nødvendige for å hjelpe kundene våre med å lykkes. Jeg vil hjelpe bedrifter med å ta bedre datadrevne beslutninger basert på feedback fra kunder og ansatte”, sier Henrik Ceder, nyutnevnt CPO i Netigate.

”Gode ledere forstår verdien av engasjerte medarbeidere, og strever etter å bygge sterke team og høyt presterende organisasjoner. Med over 20 års erfaring i ulike lederstillinger selv, er det flott å komme til et selskap som utvikler løsninger for å hjelpe andre i å lykkes. Netigate ønsker å gjøre det mulig for andre virksomheter å nå sitt fulle potensial gjennom feedback. Min ambisjon i min nye rolle er å fremme en moderne og digital opplevelse som gjør det enkelt å få handlingsbar innsikt basert på feedback fra ansatte og kunder.”

”Rekrutteringen av Henrik er et strategisk steg for oss i Netigate. Henrik utfyller ledergruppen, og vil ta produktet vårt til neste nivå. Vi endrer nå vårt tilbud, og de endringene vi gjør vil bygge et sterkt fundament for vår globale akselerasjon,” sier Netigates CEO, Mikkel Drucker.

Henrik tiltrer rollen som CPO 18. mai 2021.

Netigate tilbyr en skybasert feedback-plattform. Tusenvis av virksomheter over hele verden bruker Netigate for å forstå sine viktigste eiendeler: kunder og medarbeidere. Netigate har ulike løsninger for Employee Experience, Customer Experience og Market Research. Netigate hjelper sine kunder å ta faktabaserte beslutninger basert på data.

Netigate er markedsleder i Sverige, har en stor markedsandel i Tyskland, og en økende vekst i Storbritannia, Frankrike, Norge, Finland, Østerrike og Sveits.