Netigate lanserer ny grafisk profil

24. juni 2020

Stockholm, Sverige 23 juni 2020
Nå oppdaterer Netigate sin grafiske profil. Fremtid, ekspertise og digitalisering står i fokus. Logoen har blitt modernisert, farger og utforming byttes ut, og hjemmesiden oppdateres.

Som ett av mange steg på veien videre tar Netigate nå i bruk sin nye grafiske profil. Den nye visuelle identiteten har blitt utviklet for å samsvare med selskapets visjon og fremtidsmål. Uttrykket skal gi en moderne følelse som i tillegg er knyttet til erfaring og kompetanse.

«Netigate har eksistert i over 15år, og den grafiske profilen vi har i dag har fulgt oss helt siden starten. Tidene forandrer seg, og det gjør også Netigate. For å understreke dette og starte et nytt kapittel velger vi nå å oppdatere vår grafiske profil”, sier Gustaf Eklund, gründer i Netigate. “Vi er en digital aktør som hele tiden er i utvikling, både med tanke på informasjon og produkt, og det er noe vi vil fortsette med fremover”, fortsetter Gustaf.

Bak den kreative prosessen står Sophie Hedestad, CMO i Netigate. I den nye grafiske profilen beholder Netigate den blå tonen, men legger også til en rikere palett med farger. Valget av farger skal skape en mer moderne og leken følelse, som skal samsvare med visjonen til selskapet, men samtidig være gjenkjennelig. En rikere palett med farger kommer også til å hjelpe Netigates kunder å enkelt kunne visualisere data.

“Vi kommer fra konsulentbransjen og assosieres ofte med konsulenttjenester. Med denne oppdateringen vil vi oppfattes som det vi faktisk er; et softwearselskap”, sier Sophie Hedestad, CMO Netigate.
“I den nye logoen tar vi med oss vår N, som er en del av vårt DNA, men man kan også se to søyler og diagram som tydelig peker oppover. Med vår nye logo vil vi skape en positiv følelse av tilvekst både for Netigate og for våre kunder”, fortsetter Sophie.

I løpet av sommeren og høsten 2020 kommer Netigate gradvis til å oppdatere sin grafiske profil. Med oppdateringen følger blant annet en ny logo, font, farger og bilder som alle har fått et nytt uttrykk. Oppdateringen av den grafiske profilen skjer i samsvar med at selskapet, så vel som produktet, utvikler seg for å bedre kunne møte kundenes behov til å forstå sine medarbeidere og kunder.

Old logo v.s new