Netigate fortsätter växa i världen – första kunden i Colombia

6 november, 2019

Svenska Netigate fortsätter växa. Nu finns företaget i ytterligare ett land på den sydamerikanska kontinenten med Colombias motsvarighet till Mathem, Merqueo. Det innebär att Netigate nu har kunder i över 30 länder.

Världskarta med Netigate kunder. Credit: Amcharts.com

Netigate är en molnbaserad feedbacklösning med bas i Sverige. Genom att bygga ett internationellt team på huvudkontoret i Stockholm har bolaget lyckats öka sina marknadsandelar såväl i Europa som i övriga världen. Det senaste exemplet är den nya kunden Merqueo i Colombia.

– Vi har hittat ett erbjudande som ligger helt rätt i tiden med en mix av stark teknik och expertis inom vårt område och har med detta snabbt kunnat ta positioner på nya marknader utanför Sverige den senaste tiden, säger Niklas Olsson, Chief Commercial Officer på Netigate.

I år har den tyska marknaden för första gången gått om den svenska. De internationella ambitionerna märks även tydligt på Netigates huvudkontor på Drottninggatan där allt från engelska och tyska till holländska blandas i korridorerna.

– En nyckel till den tillväxt vi ser nu har varit att kunna jobba mot hela världen från kontoret här i Stockholm, säger Niklas Olsson. På det viset lär vi oss snabbt av nya marknader och kan dela med oss av de lärdomarna mellan länder.

På tre år har Netigates omsättning fördubblats och 2018 växte företaget med 21 procent till 134 miljoner kronor. Netigate utvecklar och säljer tjänster för kundundersökningar, medarbetarundersökningar och marknadsundersökningar.

Presskontakt:
Niklas Olsson
niklas.olsson@netigate.se

Om Netigate
Netigate är en ledande leverantör av molnbaserade tjänster för customer experience, employee experience och market research. Med våra lösningar hjälper vi organisationer att ställa frågor till sina kunder eller medarbetare, analysera svaren och skapa handlingsplaner utifrån detta. Bland Netigates kunder finns både mindre organisationer och globala jättar som Electrolux, Ericsson, Vodafone och E.ON.

Niklas Olsson
Chief Commercial Officer
niklas.olsson@netigate.se

Pröva Netigate idag

Vi hjälper dig att förstå de människor som är viktiga för verksamheten – dina kunder, konsumenter och medarbetare.

Prova Netigate
Håll dig informerad

Registrera dig och få vårt toppinnehåll direkt till din inbox - nya insikter garanteras.

Tack för din prenumeration

Du kommer snart att få ett bekräftelsemail.