SaaS-profilen Anna Ferreira Gomes går till Netigate

23 november 2020
Anna

Netigate rustar sig inför sin internationella expansion och nästa tillväxtfas genom att rekrytera Anna Ferreira Gomes från Datscha som ny CRO (Chief Revenue Officer) och del av ledningsgruppen.

Anna besitter 14 års erfarenhet från SaaS-bolag i tillväxtfas och har framgångar både i Sverige som internationellt. Hon kommer närmast från Datscha, ett av de större SaaS-bolagen i Norden, och rollen som CRO. Anna var en nyckelspelare i Datschas resa till att bli den ledande aktören inom ”Prop-tech” och försäljningen av bolaget i december 2019.

”Netigate rustar sig för framtiden och Anna kommer att fylla en viktig roll för Netigates globala expansion och tillväxt. Omvärlden förändras och för att möta kundens behov kommer Anna ta Netigate in i framtiden” berättar Tom Nyman, styrelseordförande på Netigate.

”Jag är imponerad av vad Netigate har åstadkommit och ser mycket fram emot att bli en del av den spännande resa som bolaget står inför. Jag ser en stor möjlighet för bolaget att, tillsammans med ett redan framgångsrikt team, växa inom befintliga såväl som nya marknader. Vi kommer fortsätta ha ett starkt fokus på produktutveckling för att stärka vårt erbjudande mot befintlig kundbas och fortsätta expandera internationellt” säger Anna.

Netigate grundades 2005 och har vuxit organiskt. Idag är Netigate ett snabbväxande internationellt Saas-bolag med expansion i fokus. Rekryteringen av Anna ska accelerera en global expansion och ta Netigate till nästa nivå.

Netigate erbjuder en digital plattform för att samla in data för att få insikter om ett bolags viktigaste tillgångar: kunder och medarbetare. Bolaget är marknadsledande i Sverige och storsatsar på den tyska marknaden. Netigate har också närvaro i Norge, Finland, Österrike, Schweiz, Holland, Storbritannien och Frankrike.

Anna tillträder rollen som CRO den 23 november 2020.