Netigate och finländska Lumoa går samman och skapar en ny ledande europeisk lösning för upplevelsehantering 🎉 Läs mer här.

Mikkel Drucker (tidigare Trustpilot executive) blir ny CEO på Netigate från 1 april

12 mars 2021
Mikkel Drucker

Det svenska SaaS-bolaget Netigate har rekryterat Mikkel Drucker som ny Chief Executive Officer. Senast kommer han från tech-bolaget Tacton där han haft rollen som Chief Growth Officer. Innan dess arbetade han som VP of Marketing på Trustpilot. Nu ska han accelerera Netigates internationella expansion.

Med lång erfarenhet inom Software as a Service (SaaS) och tech-branschen och har Mikkel varit en nyckelspelare i de tidigare bolagens tillväxt. Senast kommer han ifrån Tacton, ett ledande SaaS-bolag med en produkt som säljs primärt mot industri- och tillverkningsbolag. Även Tacton har sin bas i Stockholm.

”Jag är väldigt glad över att få bli en del av Netigate. Det är ett fantastiskt bolag med en stark företagskultur med fokus på innovation och tillväxt. Netigate är ledande inom feedback management, har många lojala kunder och en otrolig potential att växa och accelerera sin tillväxt. Jag ser fram emot att leda företaget och teamet och förflytta positionen ytterligare.” berättar Mikkel Drucker som är utsedd till ny CEO på Netigate.

Mikkel har en dubbel Master inom teknik- och ingenjörsvetenskap samt företagsekonomi från välrenommerade universitet. Hans breda kunskap från ledande positioner inom marknadsföring, produkt och försäljning och erfarenhet av att arbete i internationell miljö i Europa, Asien och USA kommer att fylla en viktig funktion för Netigates globala expansion och tillväxt.

”Vi är väldigt stolta att presentera Mikkel Drucker som Netigates nya CEO. Mikkel har en lång erfarenhet av att arbeta internationellt inom SaaS-bolag med fokus på tillväxt. Han kommer att leda och ta bolaget till nya höjder för att accelerera Netigates tillväxt. Mikkel har rätt ledarskapsstil och erfarenhet för att ta bolaget till nästa steg.” säger Tom Nyman som är styrelseordförande på Netigate.

Mikkel Drucker tillträder rollen som ny CEO den 1 april 2021.

Om Netigate:

Netigate erbjuder en molnbaserad feedbackplattform. Tusentals företag världen över använder Netigate för att förstå sina viktigaste tillgångar: kunder och medarbetare. Netigate har olika lösningar för Employee Experience, Customer Experience och Market research. Netigate hjälper sina kunder fatta faktabaserade beslut baserat på data.

Netigate är marknadsledande i Sverige. Har en stor marknadsandel i Tyskland. Och en ökade tillväxt i Storbritannien, Frankrike, Norge, Finland, Österrike, Nederländerna och Schweiz.