Netigate lanserar ny grafisk profil

23 juni 2020

Nu uppdaterar Netigate sin grafiska profil där framtid, expertis och digitalisering står i fokus. Logotypen har moderniserats, färger och typsnitt bytts ut och hemsidan uppdaterats.

Som ett av många steg in i framtiden tar Netigate fram en ny grafisk profil. Den nya visuella identiteten har paketerats för att ligga i linje med företagets vision och framtidsmål. Fokus är en modern känsla som ändå knyter an till erfarenhet och expertis.

”Netigate har funnits i över 15 år och den grafiska profilen vi har idag har funnits med oss sedan start. Tiderna förändras och så även Netigate. För att ge uttryck åt detta och påbörja ett nytt kapitel väljer vi nu att uppdatera vår grafiska profil.” Säger Gustaf Ekelund, medgrundare till Netigate. ”Vi är en digital aktör som hela tiden utvecklas, både informationsmässigt och produktmässigt och det vill vi även göra i vår framtoning” fortsätter Gustaf.

Bakom den kreativa processen står Sophie Hedestad, CMO på Netigate. I den nya grafiska profilen behåller Netigate den blå tonen men adderar en rikare pallet av färger. Valet av färger syftar till att skapa en modernare och lekfullare känsla som återspeglar visionen samtidigt som man bibehåller sitt signum. En rikare pallet av färger kommer även hjälpa Netigates kunder att på enklare sätt visualisera data.

“Vi kommer från konsultbranschen och associeras ofta med konsulttjänster, med denna uppdatering vill uppfattas som det vi faktiskt är: Ett Software as a service- bolag.” Säger Sophie Hedestad, CMO på Netigate.

”I den nya loggan tar vi med oss vårt N som är en del av vårt DNA, men man kan också utläsa två staplar och diagram som tydligt pekar uppåt. Med vår nya logotyp vill vi skapa en positiv känsla av tillväxt både för Netigate och våra kunder” fortsätter Sophie.

Under sommaren och hösten 2020 kommer Netigate stegvis uppdatera sin grafiska profil. Till uppdateringen hör bland annat logotyp, typsnitt, färger, tonalitet och bilder som alla fått ett nytt utseende. Uppdateringen av den grafiska profilen ligger i linje med att bolaget såväl som produkten står inför nya förändringar för att bättre möta sina kunder som ska förstå sina medarbetare och kunder.

Gamla loggan v.s nya