Netigate tilldelas ISO 27001-certifikat för informationssäkerhet

8 juni 2022

Stockholm 8 juni 2022

Informationssäkerhet har alltid varit av högsta prioritet för det globala feedback-företaget Netigate. Nu har organisationen tagit det till en ny nivå genom att bli ISO 27001-certifierade. ISO 27001-certifieringen är en globalt erkänd stämpel och en symbol för den höga standarden för praxis om informationssäkerhet som företaget följer.

Formellt känd som ISO/IEC 27001:20013, är ISO 27001 en internationell standard för informations- och cybersäkerhet. För Netigate innebär detta perfektion av procedurer, processer, och riktlinjer som hjälper företaget se till att de hanterar data på ett så säkert sätt som möjligt.

Vi har alltid varit seriösa när det gäller säkerheten här på Netigate. Att få denna certifiering visar att vi har robusta processer och bäst praxis för informationssäkerhet på plats.” säger Jonas Bredin, Chief Technology Officer på Netigate.

Bild: Jonas Bredin, Chief Technology Officer at Netigate

Att få och behålla ett ISO 27001-certifikat är kravfyllt. Det kräver att företag genomför grundliga riskanalyser för datasäkerhet innan de implementera och underhåller processer som ska ta bort eventuella risker. För Netigate var det viktigt att alla i företaget var med i certifieringsprocessen. Informationssäkerhet är inte bara IT-avdelningens ansvar, utan varje avdelning och individ på företaget har en skyldighet att hantera och lagra data på ett säkert sätt.

Att få ISO 27001-certifiering är en viktig milstolpe för Netigate och dess kunder. För Netigates kunder innebär det ytterligare säkerhet om att de kan vara säkra på att deras kund- och medarbetardata är säker hos Netigate.