Henrik Ceder utses till ny Chief Product Officer på Netigate

18 maj 2021
Henrik Ceder Netigate

STOCKHOLM 18 maj 2021

Det svenska SaaS-bolaget Netigate har rekryterat Henrik Ceder som ny Chief Product Officer. Efter att ha tillbringat många år i Kina och att leda team i Asien, USA och Europa har Henrik lång erfarenhet av att arbeta globalt.

Henrik började sin karriär på telekomjätten Nokia 1999 och har sedan dess skaffat sig omfattande erfarenhet av att leverera kundvärde genom att leda produktteam inom tech. Från tidigare roller på Tobii, Camfil och HBK har han en bakgrund av stark tillväxt och innovation. Henrik har även varit styrelseledamot i olika svenska och kinesiska SaaS-bolag.

”Jag är väldigt glad över att få bli en del av Netigate. Jag är imponerad över Netigates senaste rekryteringsarbete och den nya strategiska inriktningen. Jag brinner för produkter och mitt uppdrag är att göra Netigate till den bästa feedbacklösningen på marknaden. Jag är väldigt nyfiken på hur kunderna uppfattar Netigate och vad vi kan göra för att integrera Netigate i deras feedbackprocesser. Min första uppgift är att se till att det finns en tydlig och anpassad kundresa och att vi har de produkter som är nödvändiga för att hjälpa våra kunder att nå framgång. Jag vill hjälpa företag att ta bättre datadrivna beslut baserat på feedback från kunder och anställda”, säger Henrik Ceder, nyutnämnd CPO på Netigate.

”Bra ledare förstår värdet av engagerade medarbetare och strävar efter att bygga starka team och högpresterande organisationer. Med över 20 års erfarenhet inom olika ledarpositioner själv, är det fantastiskt att komma till ett företag som utvecklar lösningar för att hjälpa andra att lyckas. Netigate vill göra det möjligt för andra företag att nå sin fulla potential med hjälp av feedback. Min ambition i min nya roll är att främja en modern och digital upplevelse som gör det enkelt att få handlingsbara insikter baserat på feedback från anställda och kunder.”

”Rekryteringen av Henrik är ett strategiskt steg för oss på Netigate. Henrik kompletterar ledningsgruppen och kommer att ta vår produkt till nästa nivå. Vi förändrar nu vårt erbjudande och förändringarna vi gör nu kommer att bygga en stark grund för vår globala acceleration,” säger Netigates VD, Mikkel Drucker.

Henrik tillträder rollen som CPO  17 maj 2021.

Netigate erbjuder en molnbaserad feedbackplattform. Tusentals företag världen över använder Netigate för att förstå sina viktigaste tillgångar: kunder och medarbetare. Netigate har olika lösningar för Employee Experience, Customer Experience och Market research. Netigate hjälper sina kunder fatta faktabaserade beslut baserat på data.

Netigate är marknadsledande i Sverige. Har en stor marknadsandel i Tyskland. Och en ökade tillväxt i Storbritannien, Frankrike, Norge, Finland, Österrike, Nederländerna och Schweiz.