SaaS-profilen Anna Ferreira Gomes går til Netigate

23. november 2020
Anna Ferreira Gomes

Svenske Netigate ruster seg til sin internasjonale ekspansjon og neste vekstfase ved å rekruttere Anna Ferreira Gomes fra Datscha som ny CRO (Chief Revenue Officer) og en del av ledergruppen.

Anna har 14 års erfaring fra SaaS-selskaper i vekstfasen, og har suksess både i Sverige og internasjonalt. Hun kommer fra Datscha, et av de større SaaS-selskapene i Norden, og hennes rolle var CRO. Anna var en sentral aktør i Datschas reise for å bli den ledende aktøren innen «Prop-tech», samt salget av selskapet i desember 2019.

“Netigate ruster seg for fremtiden, og Anna vil spille en viktig rolle i Netigates globale ekspansjon og vekst. Verden rundt oss er i endring, og for å møte kundens behov, vil Anna ta Netigate inn i fremtiden “, sier Tom Nyman, styreleder av Netigate.

“Jeg er imponert over hva Netigate har oppnådd, og ser frem til å være en del av den spennende reisen som selskapet står overfor. Jeg ser en stor mulighet for selskapet, sammen med et allerede vellykket team, til å vokse i både eksisterende og nye markeder. Vi vil fortsatt ha et sterkt fokus på produktutvikling for å styrke vårt tilbud mot eksisterende kundebase, og fortsette å ekspandere internasjonalt, “ sier Anna.

Netigate ble grunnlagt i 2005 og har vokst organisk. I dag er Netigate et raskt voksende internasjonalt SaaS-selskap med fokus på ekspansjon. Rekrutteringen av Anna vil akselerere en global ekspansjon og ta Netigate til neste nivå.

”Ulikt mange aktører i disse dager har Netigate Norge virkelig lykkes med å øke vekst og kundebevaring gjennom pandemien. Nå kommer fokuset på fremtidig ekspansjon både i Norge og internasjonalt, jeg er derfor svært glad for at vi har fått Anna med på laget til å lede dette arbeidet”, Sier Oliver Vaage, Country Manager, Netigate Norge.

Netigate tilbyr en digital plattform for innsamling av data for å få innsikt i et selskaps viktigste eiendeler – kunder og medarbeidere. Selskapet er markedsledende i Sverige, og investerer tungt i det tyske markedet. Netigate har også tilstedeværelse i Norge, Finland, Østerrike, Sveits, Nederland, Storbritannia og Frankrike.

Anna tiltrer rollen som CRO den 23. november 2020.