Netigate mottar strategisk investering fra GRO Capital – for å akselerere selskapets videre vekst og ekspansjon

15. august 2022
Gro Capital

Stockholm, 15. august 2022

GRO Capital blir ny hovedaksjonær og strategisk investor i Netigates plattform for opplevelseshåndtering (experience management). Med denne investeringen vil Netigate akselerere selskapets produktvisjon og internasjonale vekst.

Netigate tilbyr en skybasert plattform for experience management som gjør det mulig for kunder å samle inn, analysere og ta strategiske beslutninger basert på innsikt fra deres to mest verdifulle ressurser – deres kunder og medarbeidere. Netigate er et raskt voksende SaaS-selskap som daglig hjelper tusenvis av kunder over hele verden fra sine kontorer i Tyskland, Sverige, Norge og Polen.

GRO Capital tiltrer i en periode med rask vekst, og vil sammen med selskapets ledergruppe ytterligere akselerere Netigates produktvisjon, forbedre salgs- og markedsføringsinnsatsen, ekspandere internasjonalt og fortsette å etablere en sterk posisjon i Europa.

Mikkel Drucker, CEO i Netigate, sier: ”Netigate er for tiden på en spennende reise mot å bli Europas ledende plattform innen experience management for mellomstore bedrifter. Med økt konkurranse om både talenter og kunder, er det å samle inn og handle på feedback gjennom hele kunde- og medarbeiderreisen avgjørende for en bedrifts konkurranseevne og overlevelse Med GRO Capital har vi nå en sterk støtte og investeringer som fremmer vårt mål om å bli markedsleder i mellommarkedet.”

Netigate streber etter å gi enhver stemme verdi ved å inspirere virksomheter og organisasjoner til å samle inn, og handle, på grunnlag av innsikt. Produktvisjonen er å tilby en plattform med ufiltrerte og rike feedback-data som gir en autentisk forståelse av kunder og medarbeidere.

Lars Lunde, partner i GRO Capital, kommenterer: ”Vi er overbevist om at kategorien experience management vil bli enda viktigere i fremtiden, for at bedrifter kontinuerlig skal kunne forbedre kundeopplevelsen og beholde sine talenter. Netigate har skapt en skalerbar plattform for experience management som i dag er mer klar enn noen gang for vekst gjennom omfattende produktinnovasjon og fokuserte innsatser for go-to-market. Vi er veldig glade for å støtte Netigates langsiktige vekst og utnytte GRO Capitals operasjonelle og programvareekspertise for å ivareta den raskt voksende markedsmuligheten.”

Sammen med GRO Capital kan Netigate raskere frigjøre plattformens fulle potensial. Kunder kan forvente nye høyteknologiske og analytiske funksjoner i et høyere tempo. Den nye funksjonaliteten vil ytterligere forenkle analyseprosessen, og bidra til å omdanne kundeinnsikt til beslutninger som gir reell verdi til virksomheten.

Tom Nyman, styreleder i Netigate, legger til: ”Jeg er veldig glad for at GRO Capital, som er en av de ledende SaaS-investorene i Nord-Europa, har blitt en stor investor i Netigate. Med deres støtte kan vi akselerere vår visjon om å bli en holistisk plattform for experience management i skjæringspunktet mellom avansert teknologi og menneskelig ekspertise, og dermed gi brukerne et helhetlig syn på virksomhetens ytelse. Jeg tror virkelig at kombinasjonen av Netigates team, GRO Capital og de gjenværende investorene vil gjøre Netigate til et ekstraordinært selskap.»

Netigates visjon er å frigjøre det fulle potensialet i mennesker og organisasjoner gjennom feedback. Ved å tilby en komplett løsning for både kunde- og medarbeiderfeedback, er Netigate det opplagte valget for markedsledende organisasjoner. Vi tilbyr et kraftig og fleksibelt verktøy for å samle inn feedback fra menneskene som betyr mest – medarbeidere og kunder. Vårt prinsipp er enkelt: Vi elsker å vokse sammen.

Vi har kontorer i Stockholm, Oslo, Frankfurt, Berlin og Warszawa. Netigate hjelper i dag en mangfoldig og global kundebase som inkluderer +1 500 kunder.

Om GRO Capital:

GRO Capital er et ledende nordeuropeisk Private Equity fond med eksklusivt fokus på utviklede B2B software- og tech-selskap med sterke vekstutsikter. GRO Capital opptrer som en aktiv eier, og utvikler porteføljeselskaper med mål om å skape langsiktige verdier. Partnerne bak GRO Capital har investert i mer enn 25 tech- og softwarerelaterte selskaper. GRO Capital har cirka 1 milliard euro i AUM (assets under management).

Kontakt Netigate
Mikkel Drucker, CEO