Netigate rekrutterer Erik Nordqvist, tidligere leder i Klarna, som ny CFO

17. august 2021
Erik Nordqvist

STOCKHOLM, 17. august 2021

Det svenske SaaS-selskapet Netigate har rekruttert Erik Nordqvist som ny Chief Financial Officer (CFO). Erik har lang erfaring med raskt voksende internasjonale selskaper. Han kommer til Netigate fra tech-giganten Klarna, der han hadde rollen som Head of Group Business Control og var ansvarlig for budsjettstyring og økonomisk analyse. Med tidligere erfaring fra konsulentvirksomhet og selskaper som Ernst & Young, har han omfattende kunnskap innen økonomistyring fra forretnings- og teknologisektoren.

”Jeg er svært glad for å få bli en del av Netigate, og er imponert over selskapets utvikling de siste årene. Jeg ser frem til å være en del av vår internasjonale ekspansjon, samt fortsette å tilby våre kunder verdi fra vårt produkttilbud”, sier Erik Nordqvist. ”Det er også spennende å bli en del av ledergruppen, og sammen med resten av selskapet sette ambisiøse mål og gjennomføre strategiene våre effektivt.”

Rekrutteringen av Erik er enda et strategisk trekk for Netigates internasjonale ekspansjon. ”For øyeblikket holder vi på å tilpasse tilbudet vårt. Endringene vi gjør nå danner grunnlaget for ytterligere internasjonal ekspansjon”, sier Mikkel Drucker, CEO i Netigate.

”Netigates tilbud har et stort potensial for virksomheter. Vi hjelper våre kunder forstå sine viktigste ressurser: kunder og medarbeidere. Vårt produkt gjør det mulig for bedrifter å nå sitt fulle potensial gjennom”, fortsetter Erik.

Netigate ble grunnlagt i 2005 og har siden vokst kontinuerlig. Netigate vil fortsette å ha fokus på sterk vekst og global ekspansjon.

Om Netigate:

Netigate tilbyr en skybasert feedback-plattform. Tusenvis av selskaper rundt om i verden bruker Netigate til å forstå sine viktigste ressurser: kunder og medarbeidere. Netigate har ulike løsninger for Employee Experience, Customer Experience og Market Research. Netigate hjelper sine kunder med å ta faktabaserte beslutninger basert på data.

Netigate ble grunnlagt i 2005, og har vokst kontinuerlig siden. I dag har selskapet kontorer i Stockholm, Oslo og Frankfurt, og har blant annet Spotify, Continental og Vodafone som kunder. Netigate vil fortsette å fokusere på sterk vekst og global ekspansjon.