Netigate lanserer tekstanalyse, og forvandler helt kunders måte å jobbe med tekstsvar på

12. september 2022

Stockholm, 12. september 2022

Netigate, en av Europas ledende leverandører av Experience Management, fortsetter sin vekstreise med lanseringen av tekstanalyse. En ny og intelligent funksjon i undersøkelsesplattformen, som vil transformere måten Netigates kunder jobber med feedback i form av åpne tekstsvar. Sammen med selskapets nye partnerskap med det nordisk-baserte firmaet GRO Capital, er dette enda et steg i Netigates satsing på å etablere en stadig sterkere posisjon i Europa.

Tekstanalyse er Netigates mest intelligente produktlansering til dags dato. Drevet av AI-teknologi for maskinlæring, gjør tekstanalyse det mulig for Netigate-verktøyet å forstå tekstdata nesten som et menneske ville gjort. Dette betyr at den kan lese og analysere tekstsvar for forretningsinnsikt, og fjerner kundenes behov for å selv måtte gå gjennom svarene manuelt.

Nøkkelfunksjonene i tekstanalyse er sentimentanalyse, identifisering av mønstre og gruppering av nøkkelord. Sentimentanalyse betyr at verktøyet umiddelbart kan identifisere ‘følelsene’ som kommer til uttrykk i tekstsvar, og forstå hvilke svar som er positive, negative, nøytrale eller blandede. Verktøyet kan også kategorisere og oppdage mønstre på tvers av et ubegrenset antall tekstsvar. Dette hjelper Netigate-brukere å raskt identifisere hva respondentene snakker om.

Henrik Ceder, Chief Growth Officer i Netigate, sier: «Tekstanalyse er transformativt for Netigate og kundene våre. Fra et bedriftsperspektiv viser det vår forpliktelse til å gi brukerne kontinuerlige plattformoppgraderinger og utviklinger. For kundene kommer det til å endre måten de jobber med tekstdata på, og gi dem en skalerbar løsning som lar dem ta klokere beslutninger og være mer datadrevne. Og det slutter ikke her. Vi jobber allerede med fremtidige iterasjoner av tekstanalyse som vil være av enda mer verdi for kundene.”

Denne nye produktutgivelsen kommer i en periode med rask vekst og ekspansjon for Netigate. I forrige måned kunngjorde selskapet at det nordisk-baserte private equity-selskapet CRO Capital var blitt ny hovedaksjonær. Sammen med GRO Capital vil Netigate kunne gi kundene nye, høyteknologiske analytiske lanseringer i et akselererende tempo. Disse vil forenkle analyseprosessen ytterligere, og bidra til å forvandle innsamlet innsikt om til beslutninger som gir virksomheten deres reelle verdier.

Netigate streber etter å gi enhver stemme verdi ved å inspirere bedrifter og organisasjoner til å handle på innsikt. Produktvisjonen er å tilby en plattform for ufiltrert, rik feedback som gir en autentisk forståelse av kunder og medarbeidere.

Netigate har som misjon å frigjøre det fulle potensialet i mennesker og organisasjoner gjennom feedback. Ved å tilby en komplett løsning for både kunde- og medarbeiderfeedback, er Netigate det opplagte valget for markedsledende organisasjoner. Vi tilbyr et kraftig og fleksibelt verktøy for å innhente feedback fra de som betyr mest – medarbeidere og kunder. Vårt prinsipp er enkelt: Vi elsker å vokse sammen!

Vi har kontorer i Stockholm, Oslo, Frankfurt, Berlin og Warszawa. I dag betjener Netigate en mangfoldig og globalt distribuert kundebase som omfatter 1 500+ kunder.