Netigate rekrutterer Silje Leira, tidligere CCO i Bannerflow, som Chief Services Officer

24. mai 2022
Silje Leira

STOCKHOLM 23 mai 2022

Silje Leira, en erfaren Customer Service ekspert, triathlonfanatiker og mor til to tenåringer, blir ny Chief Services Officer (CSO) i Netigate.

Netigate er stolte over å kunngjøre rekrutteringen av Silje. Silje skal lede selskapets Professional Services-avdeling og erstatte mangeårige «Netigateren» Astrid van den Brink Erlandsson, som er på vei mot andre eventyr.

De rette ferdighetene for et nytt kapittel

Silje har lang og bred erfaring med å bygge og levere kundetjenester fra sitt tidligere arbeide for bl.a. Tieto og Tacton. Hun kommer til Netigate fra Bannerflow, hvor hun hadde rollen som Chief Customer Officer. Her har hun etablert en fullskala Customer Success & Growth-organisasjon ved å levere både en sømløs kundeopplevelse og et svært lønnsomt ekspansjonsteam, som jobber med selskapets eksisterende kundebase.

”Profesjonelt sett er jeg oppvokst med service, og har god kunnskap om verdien av å forstå kundenes behov, og deretter matche det med rådgivning av høy kvalitet. Jeg ønsker alltid at kunden skal lykkes og nå målene sine. Å være en del av den reisen er en fantastisk følelse for oss som jobber tett på kundene våre”.

Netigates Professional Service-avdeling gir opplæring, rådgivning og råd til selskapets kunder, og gjør det mulig for kundene å få fullt utbytte av sin Netigate-investering. Silje vil fortsette å bygge virksomhetens konsulentvirksomhet, og videreutvikle tjenestene for å passe markedets og kundenes behov. Avdelingens mål er å bli den naturlige go-to-eksperten innen analyse, rådgivning og support for Netigates kunder, samt å hjelpe kunder med å ta datadrevne og forretningskritiske beslutninger angående deres kunder og medarbeidere.

”Jeg har fulgt Netigate lenge og jeg vil si at produktet er midt i blinken. Det fanger opp forretningskritisk innsikt både når det kommer til kunder og medarbeidere, for å kunne iverksette tiltak tidlig”.

Et selskap i vekst

Silje går inn i Netigates lederteam i en tid med sterk vekst og internasjonal ekspansjon. SaaS-selskapet tilbyr tjenester innen hele Experience Management-sfæren (medarbeider- og kundeopplevelse, samt markedsundersøkelser), og har bygget en sterk og diversifisert kundebase med over 1 500 virksomheter som har behov for en skalerbar, sikker og rask feedback-løsning. Blant kundene finner vi Nordea, Spotify, Continental og Vodafone, for å nevne noen.

Siden oppstarten i 2005, har selskapet vokst fra en konsulentvirksomhet med fokus på kunde- og medarbeiderreisen, til et etablert SaaS-feedback-selskap med 160 ansatte og fem kontorer – i Stockholm (HQ), Frankfurt, Oslo, Warszawa og Berlin. Det nye lederteamet, som har vært på plass siden 2021, fokuserer på å skape en skalerbar SaaS-drevet organisasjon og et produkt som er tilpasset videre vekst.

Rekrutteringen av Silje er nok et strategisk steg fra Netigate. Mikkel Drucker, CEO i Netigate:

”I løpet av det siste året har vi endret vår kommersielle virksomhet og produktvirksomhet, samtidig som vi har levert svært sterk vekst og økt kundeverdi. Med den nye analysefunksjonen som ble lansert for kort tid siden, har produktet vårt raskt utviklet seg til en sterk plattform for Experience Management. Vi tar nå neste steg ved å utvikle vårt komplementære servicetilbud. Silje har den perfekte erfaringen og personligheten til å lede teamet inn i, og gjennom, den spennende tiden vi har foran oss”.

Silje Leira:

”Jeg er kjempemotivert for å bli en del av Netigate og vårt team med konsulentstjerner. Tusen takk for at jeg får være med på Netigates reise. Jeg gleder meg veldig til å komme i gang med dette nye eventyret”.

Silje tiltrådte rollen som CSO 16 mai 2022.