Medgründer og tidligere administrerende direktør i Snow Software blir styreleder i Netigate – for å stimulere vekst

16. februar 2023

Den anerkjente SaaS-gründeren går inn i styret i Experience Management-selskapet for å drive strategien videre.

A headshot of Axel Kling, Netigate's new Chairman

Netigate, en av Europas ledende organisasjoner for Experience Management (opplevelsesstyring), kunngjør i dag at Axel Kling, medgründer og tidligere CEO i Snow Software, blir ny styreleder. Kling vil tre inn i denne sentrale styrerollen for å være ansvarlig for styrets agenda, støtte aksjonærenes mål og muliggjøre selskapets fortsatte ambisiøse vekstreise.

Denne nyheten kommer i en periode med rask ekspansjon for Netigate. Selskapet kunngjorde i august 2022 at det nordeuropeiske Private Equity-selskapet GRO Capital hadde gått inn som ny majoritetseier. Sammen med GRO, og nå med Kling ved roret i styret, vil Netigate fortsette å gi kundene innovative løsninger innen Experience Management, støttet av avansert teknologi og personlig ekspertise.

Kling vil samarbeide med styret og Netigates CEO, Mikkel Drucker, for å stake ut den strategiske retningen og holde ledergruppen fokusert på prioriteringene. Han vil også fungere som sparringspartner, talsperson og kontaktperson for administrerende direktør og resten av ledergruppen for å fremme virksomheten.

Axel Kling, styreleder, sier: ”Jeg ble virkelig fascinert av Netigates løsninger. Vi har en tendens til å gå oss vill i det jeg liker å kalle «innenfra-og-ut-tenkning. Det vil si at vi hovedsakelig fokuserer på vårt eget teamets eller bedriftens mål, men glemmer å se utenfor vår egen virkelighet. Jo mer vi vokser, jo mer trenger vi å kunne gå utenfor vår egen boble og se oss selv utenfra – dette har alltid vært min ambisjon i karrieren min. Netigate tilbyr en plattform der kundene deres kan stille de riktige spørsmålene, og fange opp synspunkter og følelser, og til syvende og sist gi hver stemme verdi. Alle snakker om behovet for data og viktigheten av å få feedback, og det er derfor jeg er så glad for å bli en del av et team som setter handling bak ordene.”

”Netigate vil utvilsomt dra nytte av Aksels eksepsjonelle erfaring med å skalere opp et internasjonalt selskap og løfte det fra en oppstartsbedrift til en raskt voksende og moden organisasjon”, sier Mikkel Drucker, CEO i Netigate. ”Jeg gleder meg til å samarbeide med Axel for å bli inspirert og lære av hans prestasjoner.”

“Vi er veldig takknemlige for å ha Axel med i styret vårt”, legger Lars Lunde, partner i GRO, til. ”Hans omfattende erfaring med å bygge og utvide SaaS-selskap vil være en stor ressurs når vi fortsetter å utvide Netigates globale tilstedeværelse.

Kling var med på å grunnlegge Snow Software i 2001, og var administrerende direktør i selskapet frem til 2019. Han bygde selskapet til å bli en av Gartners kvadrantledere med over 800 ansatte, og med en omsetning på over 150 millioner dollar per år. Kling sitter fortsatt i styret i Snow, og har siden 2019 hatt ulike styreverv i SaaS-selskaper med ambisiøse vekstplaner.

Om Netigate: Netigate er et svensk selskap for Experience Management (opplevelsesstyring), og er kjent for sin brukervennlige, alt-i-ett-løsning for undersøkelser som kombinerer AI-drevet analyse med menneskelig innsikt.

Netigates mål er å inspirere personer som arbeider med kunde- og medarbeideropplevelser til å iverksette tiltak, samt forbedre virksomhetens resultater gjennom autentisk menneskelig forståelse.

Netigate ble grunnlagt i Sverige i 2005, og har i dag over 150 ansatte med kontor i Stockholm, Berlin, Frankfurt, Oslo og Warszawa. Selskapet betjener en mangfoldig og global kundebase som inkluderer over 1 500 kunder, som alle deler et felles engasjement for å forbedre opplevelser ved å få hver stemme til å telle.

For mer informasjon, besøk netigate.net eller følg Netigate på LinkedIn.